نوشته شده توسط : beiraghi

سولاریوم ; تابوتی برای پوست شما
سولاریوم دستگاهی نو برای برنزه کردن پوست که تعدادی سالی وارد مملکت شده‌است و در همین دوران کوتاه علاقه مندان مالامال و پا قرصی را پیدا نموده است .
این دستگاه برنزه کردن پوست مشتمل بر تختی است که در دیواره‌های آن لامپ‌های اشعه فرابنفش‌ درنظرگرفته شده و از بالا و ذیل به تن اشعه می‌تاباند .
متخصصین پوست معتقدند ; چه بسا اندازه ناچیزی از اشعه‌های فرابنفش‌ میتواند به پوست جراحت برساند , بنابراین که پروسه پیرشدگی را تسریع بخشیده و همینطور منجر پیدایش سرطان هم میگردد به نحوی که اداره بهداشت جهانی استفاده از این دستگاه را منع نموده است .
برنزه شدن بی‌خطر نیست
به نقل از عجم , یک کارشناس پوست و موی با اشاره به گرایشی که بعضا جوان ها به برنزه شدن دارا‌هستند , می گوید : برنزه شدن پوست چه به طور استفاده از دستگاه‌های سولاریوم یا این که نور و روشنایی آفتاب , قضیه ابتلا به سرطان‌های پوست و مدل خطرناک آن که به« مِلانوما» دارای شهرت است را آماده میکند .
مجتبی امیری افزود : سرطان پوستی مِلانوما بر اثر تماس‌های مکرر با اشعه ماورای بنفش خورشید یا این که بر اثر مواجه‌شدن با شدت بالای اشعه که در دستگاه‌های سولاریوم به کار می رود , حادثه میفتد .
کارشناس پوست و گیسو تاکید مینماید : برنزه شدن بی‌خطر نیست و ما به جوان ها و اشخاصی که قصد به انجام این کار دارا هستند , سفارش می کنیم که از برنزه کردن چه به طور سولاریوم و چه به صورت خزینه آفتاب جدا جلوگیری نمایند .

امیری توصیه می نماید : در‌حالتی که اشخاص عشق و علاقه متعددی برای برنزه کردن پوست خویش دارا‌هستند خوب تر است از کرم‌های برنزه کننده‌ای که سبب ساز به رنگی شدن لایه‌های سطحی پوست میشود سوای این‌که نیازی به تابیدن مضاعف نور و روشنایی آفتاب باشد , استفاده نمایند .
مضرات سولاریوم  تجمیل الانف
او تیتر می کند : بعضا اشخاص تصور می نمایند استفاده از دستگاه سولاریوم مضرات نور و روشنایی خورشید را ندارد و مبادرت به استفاده از آن می کنند ; این در حالی است که دستگاه‌های برنزه کردن پوست مثل نوروروشنایی خورشید برای پوست زیان آور میباشند .
به گفته امیری , پیری پوست , ارتقا چین و چروک‌ها , شلی و افتادگی , قرمز‌رنگ شدن و سوختگی‌های پوستی , آسیب‌های عروقی , ایراد ایمنی و عارضه ها چشمی مثل جراحت قرنیه , شبکیه , ملتحمه از عارضه ها استفاده از سولاریوم است که در زمان طولانی خویش را نشان می دهد و اشخاصی که بیشتر در معرض اشعه فرابنفش قرار بگیرند , نسبت به سایرین 20 سال زودتر گرفتار پیری پوست همچون پیدایش لکه‌های پوست , ککو مک , کدر شدن پوست , چین و چروک پوست و قطور شدن مرحله پوست می گردند .
کارشناسان پوست بر این باورند که در صورتی‌که استفاده از سولاریوم در طی زمان ادامه پیدا نماید و دفعات تکرار تماس با اشعه فرابنفش‌ فراوان شود , اثر تجمع رنگ‌دانه‌ها سبب ساخت سرطان پوست و قبلی از سرطان , سبب از بین رفتن قوام پوست می‌‌شود , در سود پوست شخص لطافت خودش را از دست می‌‌دهد و چه بسا در‌حالتی که به سرطان پوست در گیر نشود , شخص نسبت به هم‌سن و سال‌هایش پوست پیرتر و شکسته‌‌تری پیدا می‌نماید .

سولاریوم

مسئولان اروپایی استفاده از سولاریوم را محدود کرده‌اند
امیری , کارشناس پوست و گیسو میگوید : با اعتنا به خطراتی که اشعه ماورای بنفش خورشید دارااست در بعضا کشورها استفاده از این اشعه ممنوع شده‌است و به همین منظور امروزه کمتر چشم میشود جوان ها کشورهای غربی از آفتاب یا این که دستگاه‌های سولاریوم برای برنزه شدن پوست استفاده نمایند .
او میافزاید : اشخاص می بایست به هنگام شنا تن خویش را بپوشانند . راجع‌به این داستان چه بسا اداره بهداشت جهانی استفاده از پوشش بلند و پوشاندن تمام پوست و استفاده از کلاه‌های لبه‌دار و کلاه‌هایی که پشت گردن را هم بپوشاند برای مراقبت از پوست در قبال اشعه ماورای بنفش خورشید سفارش مینماید .

وزارت بهداشت استفاده از دستگاه سولاریوم را ممنوع کرد

وزارت بهداشت , معالجه و فراگیری پزشکی مرزو بوم , استفاده از دستگاه‌های برنزه کننده تن را ممنوع اعلام نموده است .

به نقل از باشگاه خبرنگاران , مدیریت سازمان کارشناسی واردات امکانات پزشکی اداره طعام و دارو اذعان کرد : بیشتر امکانات لاغری و زیبایی به طور قاچاق وارد مرزوبوم میگردند و هیچ مجوزی از سوی وزارت بهداشت ندارند .

مهندس علیرضا سلیمانی درخصوص دستگاه‌های سولاریوم که پرتوهای فرابنفش از خویش منتشر مینمایند , اظهار داشت : این دستگاه‌ها که بیشتر در آرایشگاه‌ها استفاده می شود مطلقا مورد تایید ما نیست و هیچ جواز ورود رسمی برای آن ها تاکنون صادر نشده است و در فیض استفاده از این وسایل امکان پیگرد داراست .

هشدارهای اداره بهداشت جهانی

*افرادی که دارنده موهای بور و چشم‌های روشن می‌باشند ; از استفاده سولاریوم به دلیل زخم بیشتر پوست آنها بوسیله اشعه ماورای بنفش جلوگیری نمایند .

*افراد زیر ۱۸ سال میباشند نباید از دستگاه‌های سولاریوم استفاده نمایند یا این که خزینه آفتاب بگیرند .



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()