نوشته شده توسط : beiraghi

داروی بوتاکس چیست؟
بوتاکس یک پروتئین خالص شده و به دست آمده از نوعی میکروب بنام کلستریدیوم بوتولینوم است که برای کاهش و ازبین بردن موقت خطوط اخم و خطوط چهره تجویز می شود. در طی درمان مقادیر بسیار اندکی از دارو داخل ماهیچه های مسئول چین و چروک تزریق می شود. درمان معمولا حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد. نتایج درمانی معمولا سریع ظاهر می شود.
- مکانیسم عمل بوتاکس و طول مدت اثر آن.
بوتاکس که وارد ماهیچه می شود با فلج کردن ماهیچه باعث شل شدن آن می شود و در نتیجه چین و چروک روی پوست ماهیچه از بین می رود. بوتاکس فقط روی نواحی خاص تزریق می شود و عضلاتی که باعث حفظ حالت کمانی ابروها هستند دست نخورده باقی می مانند و در نتیجه باعث ظاهری زیبا می شود. بعد از تزریق، ۲-۳ روز طول می کشد که تغییرات معجزه آسا دیده شود و بعد از ۷ روز حداکثر تغییرات را شاهد خواهیم بود. اثر درمان معمولا ۶ تا ۹ ماه باقی می ماند و با مرور زمان اثر دارو کم شده و چین ها کم کم بر می گردند. بعد از ۲-۳ سال درمان ( که در فاصله های چند ماه از هم صورت می گیرد ) دیگر نیاز به بوتاکس کم خواهد شد و می توان فواصل تزریق را هر ۱ تا ۲ سال کرد. بوتاکس با مکانیسم بلوک میانجی عصبی که باعث تحریک عضله می شود و انقباض عضلانی ایجاد می کند عمل می کند

عمل بینی در مشهد



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : beiraghi

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی

هرچند که روش تزریق چربی به یک روش بسیار محبوب در حوزه جراحی زیبایی تبدیل گشته است، ولی این روش برای همه افراد مناسب نیست. این روش برای کسانی مناسب است که خواهان تغییرات ظریف و طبیعی در یک یا چند ناحیه از بدن خود باشند. به‌طورکلی افرادی که می‌خواهند تزریق چربی انجام دهند، باید از سلامت عمومی مناسبی برخوردار باشند و باید به میزان کافی چربی برای تزریق مجدد داشته باشند. معمولاً برای اصلاح ظاهر باسن و فرم دادن به باسن و یا ران به چربی بیشتر و برای اصلاح صورت چربی کمتر نیاز است.

کسب اطلاعات لازم در مورد عمل بینی در مشهد



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : beiraghi

آیا اعمال جراحی صورت (لیفت)یا روشهایی مثل لیزر و رادیو فركانسی (RF)بهتر وطولانی تر از تزریق چربی اثر نمی كنند؟

خیر تا اوایل دهه90میلادی علت اصلی پیری صورت را افتادگی از جمله افتادگی پوست،چربی زیر پوستی و بافتهای عمق تر می دانستند.نتیجه این نگرش آن بود كه برای جوان سازی صورت از اعمال جراحی لیفت(بالاكشیدن)مختلف صورت استفاده می شد یعنی دراین اعمال پوستی كه تصور می شد اضافه است ،آزاد شده اضافه آن بریده شده سپس در بعضی از موارد بافت های زیر آن برداشته یا جمع (پلیسه) می شد و به یك نقطه ثابت فیكس شده و پوست دوخته می شد.اعمال جراحی مثل لیفت صورت ،لیفت ابرو و عمل پلاستیك پلك ها (بلفاروپلاستی ) مثالهایی از این نوع اعمال و این نوع نگرش بودند.اما نكته ای كه به دنبال این اعمال مشاهده می شد وجود بعضی از عوارض نامطلوب بود به این معنی كه مثلاً پس از عمل لیفت صورت چون پوست روی استخوان ها كشیده می شد صورت استخوانی ،منجمدو مصنوعی و زوایای چشم ها و دهان غیر طبیعی بودند یا مثلاً به دنبال عمل جراحی پلاستیك پلك ها (بلفاروپلاستی)چشم ها فرو رفته ،گود و خسته به نظر می رسیدند.در عین حال در مورد علل شلی و افتادگی پوست عمدتاً علت را كاهش كلاژن پوست می دانستیم و بنابراین روش های مختلف غیر جراحی جهت جوانسازی پوست هم روی كمك به كشیده شدن پوست و جمع شدن پوست افتاده متمركز بودند . از این روشها می توان از لیزرهای زخمی كننده یا غیر زخمی كننده و رادیو فركونسی نام برد كه هرچند به بهبود كیفیت پوست و كاهش شلی آن به طور خفیف كمك می كنند اما از تصحیح موارد شدید عاجزند.

کسب اطلاعات لازم در مورد عمل بینی در مشهد



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : beiraghi


معیارها واستاندارد ها مورد نظر در عمل بینی در مشهد 
برای انجام دادن جراحی بینی محققان وتیم جراحی زیبایی بینی معیارها واندازه هایی را در نظر گرفته اند که با اعتنا به این واحد سنجش ها دست به جراحی می زنند . 
یکی‌از این معیارها , زاویه بین بینی ولب میباشد که میزان سر بالایی بودن بینی را مشخص می کند . این زاویه در مردان حدود 90تا 100 درجه می باشد ودر زنان علی الخصوص زنانی که قد کوتاهتری دارنداین زاویه باید طولانی تر از 100یعنی حدود 105تا 110 باشد 
2 استاندارد بعدی را که جراح زیبایی بینی بایستی در لحاظ بگیرد زاویه ی بین بینی و پیشانی است . در شرایطی که این زاویه در داوطلب جراحی زیبایی بینی متناسب با استاندارد جهانی نباشد دکتر معالج جراحی بینی این زاویه را هم بازنویسی می نماید . 
مورد بعدی که به راحتی توسط خود بیماران نیز شناسایی می گردد میزان برجستگی رو بینی است . اکثری از داوطلبین جراحی بینی در مشهد وشهر های دیگر دارای برجستگی روی بینی می‌باشند که جراح زیبایی بینی این برجستگی را برطرف می نماید . وحتی احتمال دارد کمی بینی را قوس دار هم بکند . 
مورد اندازه قاعده ی بینی با پره های آن هم مسئله ی مهمی است که می بایست مورد اعتنا پزشک جراحی بینی قرار بگیرد . برای این منظور در بینی هایی که دچار بزرگی پره یا این که پهن بودن آنمی‌باشند پزشک جراحی بینی می تواند توسط کوچک کردن پره ها از روش جراحی زیبایی بینی این مشکل را بر طرف کنید .



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : beiraghi

اسپلینت و تامپون بینی چیست؟ 
یکی از سوالاتی که به صورت مکرر از پزشک پرسیده می‌شود تفاوت اسپلینت و مش ( تامپون ) میباشد . در این مکان جهت روشن شدن موضوع به گویش ساده توضیحات زیر را خدمت شما دوستان عزیزارایه می دهم : 

1 - اسپلینت ترموپلاستیک وسیله ای از جنس پلاستیک است که به حرارت جواب می دهد و با حرارت قابل انعطاف میگردد و بعد از آن در اثر سوز‌و‌سرما محکم میگردد این وسیله روی بینی به جای گچ قرارمیگیرد وبینی را از خارج نگاه میدارد و در مرحله آخر عمل جراحی زیبایی بینی روی چسب ها قرار می‌گیرد . 

اسپلینت ترموپلاستیک جهت فیکس کردن بینی بعد از جراحی زیبایی 
اسپلینت ترموپلاستیک 

گذاشتن اسپلین روی بینی در سطح انتها جراحی زیبایی بینی 
گذاشتن اسپلینت روی بینی در تراز پایان جراحی زیبایی بینی 

2 - مش یا تامپون از جنس گاز استریل هست و بعد از آغشته شدن به پماد تتراسیکلین در درون بینی به خواسته جلوگیری از خون‌ریزی و استحکام از باطن بینی قرار میگیرد . 

گذاشتن تامپون درون بینی 
گذاشتن تامپون درون بینی 

3 - اسپلینت ترموپلاستیک حدود هفت روز بعداز فعالیت در مطب بعداز شسته شدن با آب برداشته میشود . 

4 - تامپون یا این که مش از بیست و چهار ساعت پس از کار بینی تا هفت روز آن‌گاه آن بسته به لحاظ جراح در مطب از بینی بیرون می‌شود . 

5 - بیماران متشخص معمولاً از خروج تامپون یا این که مش می ترسند . در اینجا می بایست پهنا کنم خروج تامپون بوسیله جراح زبده کارشناس گوش و حلق و بینی اصلاً دردناک نیست و به هیچ وجه نگران نباشید . 

اطلاعات لازم در مورد عمل بینی در مشهد



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : beiraghi

 

جراحی زیبایی بینی كه تصور می شد امری امروزی باشد , ‌بر پایه شواهد دیرین , ریشه 400 ساله دارد!
این شواهد از یك كتاب سابق به اسم « جراحی نقص‌ها از طریق كاشتن» كه در سال 1597 درج شده شده‌است بدست امده است . این كتاب به شرح و تعبیر و تفسیر جراحی صورت اشخاصی كه در جنگ زخمی شده بودند می پردازد . گویش این كتاب لاتین بوده و تصاویری از نمودارهای روند جراحی در آن وجود دارد كه طی آن بینی بیمار به یك فلاپ پوست از بالای بازوی او پیوند خورده بود .
تاریخچه فعالیت بینی


در یك نمودار , بیماری دیده می گردد كه بر روی تخت بوده , ساعد او به سرش متصل است و یك فلاپ از پوست منطقه ماهیچه دو سر مریض به بینی‌اش چسبانده شده‌است . مریض بایستی سه هفته به همین موقعیت باقی بماند تا پوست بازوی او كاملا در محل بینی بچسبد . كمی بعداز دو هفته , ‌پوست مثل بینی شكل گرفته و فرایند تكمیل می شود .
این كتاب جزء اولین اوراق درباره‌ی جراحی بینی در پیشین بوده و هیچ شاهد دیگری از عمل‌های جراحی مشابه تا اواخر قرن 18 میلادی نیست .

اصطلاح پلاستیك از كلمه یونانی «پلاستیكوس» در معنای شكل دادن است . پزشكان معتقدند حدود 600 سال قبل از ولادت مسیح یك جراح یونانی به اسم «هنیه» بینی یكی از بیماران خویش را با استفاده از گوشت نوع او تحت عمل جراحی قرار داد . همینطور یك هزار سال پس از به دنیا آمدن مسیح ( ع ) , جراحان از پوست پیشانی برای جراحی های بینی و دیگر اعضای بدن استفاده می كرده اند .
ولی نخستین شواهد جراحی«بازسازی» پلاستیك در متون سانسكریت 2600 سال قبل یافت شده‌است . در هند باستان بسیاری از تبهكاران اعضای بدن قربانیان خود را قطع می كردند . بدین ترتیب طبیعی است كه نیاز متعددی به جراحی ترمیمی در آن زمان وجود داشت ; نیازی كه منجر به ساخت اشكال ابتدایی جراحی پلاستیك شد .

اولین کسی که در عصر مدرن زیر عمل جراحی بینی قرار گرفت ویلیام اسپرکلی , افسر جنگلبانان در شروود انگلستان بود . او در سال 1917 در زمان نزاع جهانی اول در اثر شلیک گلوله بینی خویش را از کف داد . پزشک هارولد جیلیس جراح ارتش انگلستان و از پایه گذاران جراحی امروزی پلاستیک در دنیا او را زیر ترمیم با فلاپ پیشانی قرار بخشید , تکنیکی که درحال حاضر هم عیناً به وسیله جراحان گوش و حلق و بینی استفاده میگردد . پس از چندین ماه بینی او کاملاً ترمیم شد . این اولین جراحی امروزی ثبت شده بینی در عصر امروزی است . در زیر عکسهای قبل و بعد کار بینی او مشاهده می شود .
تاریخچه جراحی بینی


در کشور‌ایران اساس گذار فعالیت جراحی بینی پزشک محمد اصانلو بوده است . بعد از آن انقلاب قطعاً مبنا گذار و احیاگر جراحی بینی , جراحان گوش و حلق و بینی بوده اند . به اعتقادوباور بخش اعظم کارشناسان , جراحان گوش و حلق و بینی بدلیل احاطه وسیع روی بینی تنها گروه محق برای عملهای زیبایی بینی میباشند .

اظلاعات لازم در مورد عمل بینی در مشهد



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1396 | نظرات ()